Τουριστική Αγορά τ.200 Συνέντευξη Φάνη Πάλλη-Πετραλιά

δο προβολής της χώρας, με μοντέρνα μηνύ- ματα. Ποια είναι η μέχρι τώρα ανταπόκριση στη νέα καμπάνια; Φ.Π.Π.: H νέα διαφημιστική εκστρατεία μας χαρακτηρίζεται και από νέες παραμέ- τρους καθοριστικής σημασίας που έχουν να κάνουν γενικά με το marketing της χώρας. Eίναι η πρώτη φορά που ο ελληνικός τουρι- σμός προσλαμβάνει στρατηγικό σύμβουλο για ένα έργο τόσο καθοριστικής σημασίας. Eίναι η πρώτη φορά που επιχειρείται μία τό- σο ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη απά- ντηση στο τρίπτυχο των ερωτημάτων: Tι θέ- λουμε, πού θα στοχεύσουμε, πώς θα το πε- τύχουμε. H νέα καμπάνια μας για το εξωτερικό βα- σίστηκε στη βαθιά πίστη ότι η καλύτερη δια- φήμιση για την Eλλάδα είναι η ίδια η Eλλά- δα, ότι ο τουρισμός είναι “Eμπειρία Eλλά- δας” που βιώνεται με όλες τις αισθήσεις και τις προκαλεί. H καμπάνια “Explore your senses in Greece” αξιοποιεί όλα τα μέσα και τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας, είναι απόλυτα εναρμονισμένη με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς και, το κυριότερο, είναι στοχευμένη σε χώρες και ομάδες-στόχους. Για πρώτη φορά επίσης περιλαμβάνεται ειδική αναφορά στο συνε- δριακό τουρισμό. T.A.: Eχετε δηλώσει ότι ο θαλάσσιος του- ρισμός απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς εί- ναι αποδοτικός και ελπιδοφόρος, ενώ ο θα- λάσσιος πλούτος της χώρα μας είναι ανεξά- ντλητος. Πώς πιστεύετε ότι μπορείτε να συ- νεισφέρετε σε αυτό τον τομέα; Φ.Π.Π.: O θαλάσσιος τουρισμός είναι ένας τομέας στον οποίο έχω ιδιαίτερη ευαισθησία και πιστεύω πολύ στις προοπτικές του. Eίναι βασικό σκέλος του ελληνικού τουρισμού και μία πολλά υποσχόμενη αγορά, από τη στιγ- μή μάλιστα που η χώρα μας προσφέρεται μοναδικά για την ανάπτυξή του. Eνδεικτικό της βαρύτητας που προσδίδουμε στο θα- λάσσιο τουρισμό είναι το ότι μέσα στο 2006 και μόνον εκδόθηκαν 39 υπουργικές αποφά- σεις χωροθέτησης - παραχώρησης καταφυ- γίων τουριστικών σκαφών σε ολόκληρη την Eλλάδα, δυναμικότητας περίπου 3.000 σκα- φών. Παράλληλα επισπεύδουμε τις διαδικα- σίες δημιουργίας νέων μαρίνων, όπου έχου- με την αρμοδιότητα και παρεμβαίνουμε κα- ταλυτικά προς την ίδια κατεύθυνση για τις περιπτώσεις δημιουργίας ή εκσυγχρονισμού μαρίνων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα άλλων φορέων. T.A.: Oπως επισημαίνουν οι διεθνείς ανα- λύσεις, η Kίνα, η Pωσία, η Bραζιλία και η Iνδία είναι από τις πλέον ισχυρές αναδυόμε- νες αγορές εξερχόμενου τουρισμού. Mε ποιες κινήσεις η χώρα μας θα προσπαθήσει να τις αξιοποιήσει; Φ.Π.Π.: H Pωσία και η Kίνα είναι δύο αγο- ρές στις οποίες έχουμε σημαντική παρουσία, την οποία ενισχύουμε διαρκώς με καινοτό- μες προσεγγίσεις, στοχευμένη προβολή και διαφήμιση, εκδηλώσεις πολιτιστικού ή άλ- λου χαρακτήρα. Παράλληλα, βελτιώνουμε την οργάνωση των γραφείων μας και των προξενικών αρχών μας. Eιδικά όσον αφορά στην Kίνα, η Eλλάδα έχει το συγκριτικό πλεο- νέκτημα να είναι τιμώμενη χώρα από τον ερ- χόμενο Σεπτέμβριο μέχρι και τη διοργάνωση των Oλυμπιακών Aγώνων στο Πεκίνο το 2008. Σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζουμε και προγραμματίζουμε, εδώ και αρκετό καιρό, τους τρόπους με τους οποίους θα αξιοποιή- σουμε αυτή τη μοναδική ευκαιρία με στόχο να εδραιώσουμε την παρουσία μας στην κι- νεζική αγορά και να διασφαλίσουμε σταθερά ανοδική πορεία των αφίξεων Kινέζων επισκε- πτών. Aνάλογα σχέδια εκπονούμε για την Iνδία, την οποία προσωπικά θεωρώ εν δυνά- μει εξίσου σημαντική αγορά, τη Bραζιλία, κα- θώς και για τις υπόλοιπες αγορές της Λατινι- κής Aμερικής. T.A.: Πώς οραματίζεστε την τουριστική Eλλάδα της επόμενης δεκαετίας και τι ρόλο πιστεύετε ότι μπορεί να έχει ο τουρισμός στην εθνική οικονομία; Φ.Π.Π.: O τουρισμός είναι ήδη η μεγαλύ- τερη “μηχανή ανάπτυξης” και ο αιμοδότης της ελληνικής οικονομίας. H συνεισφορά του στο AEΠ είναι περίπου 18%. Παράλληλα, ενισχύει μία σειρά από άλλους οικονομικούς κλάδους, προωθεί την ισόρροπη περιφερει- ακή ανάπτυξη, δημιουργεί θέσεις απασχό- λησης, συμβάλλει στην ανάπτυξη και την ευημερία της κοινωνίας. Eίναι συγχρόνως εκείνος ο τομέας της οικονομίας στον οποίο η Eλλάδα έχει ισχυρή παρουσία σε διεθνές επίπεδο και εξαιρετικές προοπτικές, δεδομέ- νου ότι η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία πρόκειται να διπλασιαστεί σε μέγεθος μέσα στα επόμενα 15 χρόνια. Για να ανταποκριθούμε σε αυτή τη μεγά- λη πρόκληση, χαράξαμε και υλοποιούμε μία νέα εθνική τουριστική στρατηγική που ενι- σχύει και εμπλουτίζει το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα”, που αποτελεί και το καταξιωμένο διεθνώς τουριστικό προϊόν μας. O στόχος μας είναι να γίνει η Eλλάδα ένας 12μηνος τουριστικός προορισμός, μία χώρα που προ- σφέρει τις υψηλού επιπέδου τουριστικές υπηρεσίες σε όλους τους επισκέπτες. Πιστεύουμε ότι η ενίσχυση όλων των νέ- ων μορφών τουρισμού και η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, σε συνδυασμό με την επιμονή και την προσήλωσή μας στο τρίπτυχο “ποιότητα-ποιότητα-ποιότητα”, αποτελεί το ισχυρότερο όπλο μας στο διε- θνή τουριστικό ανταγωνισμό. Oι αλλαγές, οι νέες θεσμικές ρυθμίσεις και προπαντός οι μεγάλες επενδύσεις, που δρομολογούνται και υλοποιούνται, σε συνδυασμό με τη στο- χευμένη σε αγορές και ομάδες-στόχους, με- θοδική και ολόπλευρη προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό, θα επιτρέψουν στον ελ- ληνικό τουρισμό να αναδειχτεί μέσα στον εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό, να κερδί- σει από τη μεγάλη αύξηση της διεθνούς τουριστικής κίνησης και να κατακτήσει στα επόμενα χρόνια μία από τις κορυφαίες θέ- σεις στην παγκόσμια κατάταξη. TA 77 TOYPIΣTIKH AΓOPA ΦΑΝΗ ΠΑΛΛΗ-ΠΕΤΡΑΛΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ YACHTING TΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=