Τουριστική Αγορά τ.205 Συνέντευξη Νικήτας Κακλαμάνης
τουργία του Δήμου στα πρότυπα των επιτυ- χημένων αστικών προορισμών της Eυρώ- πης, δημιουργώντας αποτελεσματικές δο- μές και χρησιμοποιώντας όλα τα ανταγωνι- στικά πλεονεκτήματα του τουριστικού προϊ- όντος της πόλης για να επιτύχουμε το επι- θυμητό αποτέλεσμα. H αναβάθμιση του Oργανισμού Tουριστικής και Oικονομικής Aνάπτυξης Aθηνών σε έναν νέο φορέα οι- κονομικής και τουριστικής ανάπτυξης υπό τη μορφή αναπτυξιακής εταιρείας θα λει- τουργήσει καταλυτικά προς αυτή την κα- τεύθυνση, ενώ παράλληλα ένας τέτοιου τύπου φορέας θα είναι σε θέση να ενισχυ- θεί σημαντικά σε οικονομικό επίπεδο τόσο από το Δήμο Aθηναίων όσο και από την πο- λιτεία. Σχετικά με το έργο που έχει αναλάβει ο Oργανισμός Tουριστικής Aνάπτυξης της Aθήνας στο πλαίσιο προσπάθειας αναβάθμι- σής της ως τουριστικού προορισμού, ο κ. Kακλαμάνης εξηγεί ότι ένας από τους στό- χους είναι και η συσπείρωση όλων των επι- χειρηματιών του τουρισμού, ώστε σε συ- νεργασία με τις αρμόδιες αρχές να υλοποι- ήσει το στόχο αναβάθμισης της Aθήνας σύμφωνα με το πρότυπο των ευρωπαϊκών δήμων. O OTOAA είναι ένας φορέας που τώ- ρα αρχίζει να δραστηριοποιείται έντονα και διαθέτει καλές βάσεις σε όλα τα επίπεδα οργάνωσης και διοίκησης. Aπασχολεί εξειδι- κευμένα στελέχη με γνώση του τουριστικού τομέα και της ευρύτερης αστικής ανάπτυ- ξης και τοπικής επιχειρηματικότητας, ενώ παράλληλα η συμμετοχή του στο Eυρωπαϊ- κό Δίκτυο Tουριστικών Oργανισμών Πόλεων έχει συμβάλει σημαντικά στην άντληση τε- χνογνωσίας από επιτυχημένους αντίστοι- χους οργανισμούς. H ανάληψη της διοργά- νωσης της City Break 07 και του Eτήσιου Συ- νεδρίου του European Cities Marketing είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιτυχημέ- νης λειτουργίας του φορέα και αποτελεί τε- ράστια επιτυχία για τον ελληνικό τουρισμό, δίνοντας μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της πόλης σε 200 από τους σημαντικότε- ρους tour operators της διεθνούς τουριστι- κής αγοράς και παράλληλα παρέχοντας τη δυνατότητα σε μία μεγάλη ομάδα τουριστι- κών επιχειρήσεων να κλείσουν επιχειρημα- τικές συμφωνίες και στρατηγικές συνεργα- σίες. H εμπειρία που έχει αποκομίσει ο OTOAA βοήθησε στην κατάρτιση ενός νέου τριετούς επιχειρησιακού πλάνου για τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα, το οποίο σκοπεύει στη μεταφορά των επιτυχη- μένων πρακτικών του εξωτερικού στα ελ- ληνικά δεδομένα και εκτιμάται ότι θα στα- διακά θα αναδείξει τον Δ.A. σε κεντρικό πρωταγωνιστή του τοπικού τουριστικού το- μέα. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ Oσον αφορά στη συνεργασία με τους του- ριστικούς φορείς που συχνά δηλώνουν ότι δεν αξιοποιείται από την πολιτεία η εμπειρία, η γνώση και η διάθεσή τους για ενεργό συμ- μετοχή στη χάραξη της τουριστικής πολιτι- κής, ο κ. Κακλαμάνης δηλώνει ότι ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά μέ- σω των κέντρων δημόσιας διαβούλευσης, διευκρινίζοντας ότι η κεντρική τουριστική πο- λιτική σχεδιάζεται και υλοποιείται σε επίπεδο κράτους όπως άλλωστε συμβαίνει με την χάραξη πολιτικής σε όλους τους τομείς ανά- πτυξης μίας οικονομίας, σε όλες τις αναπτυγ- μένες χώρες του κόσμου. O ιδιωτικός τομέας συμμετέχει ενεργά σε αυτές τις διαδικασίες μέσω εργαλείων δημόσιας διαβούλευσης, όπως το Eθνικό Συμβούλιο Tουρισμού και, όπως πρόσφατα ενημερώθηκε μέσω της συμμετοχής εκπροσώπων του ιδιωτικού το- μέα στις ομάδες εργασίας του στρατηγικού πλάνου για τον τουρισμό που εκπονεί το Yπουργείο Tουριστικής Aνάπτυξης, και ο EOT. O θεσμικός χαρακτήρας του Δήμου Aθηναίων επιτρέπει τη συνεισφορά του κυρίως στην υλοποίηση έργων ανάπτυξης και δράσεων προβολής. O OTOAA έως τώρα συνεργάστη- κε στενά με τους κλαδικούς φορείς του του- ρισμού και είναι στις άμεσες επιδιώξεις του Δ.A να συνεχίζει να επιδιώκει παραγωγικές συνεργασίες με τον ιδιωτικό φορέα με κοινά οφέλη. EΚΘΕΣΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ ΠΟΛΕΩΝ “CITY BREAK” ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ MARKETING ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ O κ. Kακλαμάνης δεν θεωρεί ότι έγινε μι- κρή προβολή και όχι ουσιαστική προώθηση της έκθεσης, όπως έχει κριθεί από αρκετούς ανθρώπους του τουρισμού, αλλά θεωρεί ότι έγιναν στοχευμένες ενέργειες για την προώ- θηση της εκθέσεως, κάτι που πιστεύει ότι αποδεικνύεται από τον αριθμό των εγγε- γραμμένων συμμετοχών εκθετών και επισκε- πτών. H διοργανώτρια εταιρεία Reed Travel Exhibitions, μία από τις μεγαλύτερες εταιρεί- ες διοργάνωσης εκθέσεων στον κόσμο, όπως της WTM του Λονδίνου και της EIBTM της Bαρκελώνης, πρόβαλε σε στοχευμένο επαγγελματικό κοινό τη City Break 07 μέσα από τις 15 περίπου εκθέσεις που διοργανώ- νει σε ετήσια βάση. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Δ.A. φιλοξένησε τη μεταφερόμενη αυ- τή έκθεση, για την οποία αποκλειστικά υπεύ- θυνη στα θέματα λειτουργίας και προβολής ήταν η Reed Travel Exhibitions, και οι εκπρό- σωποί της επανειλημμένως έχουν τονίσει ότι λόγω του αυστηρά επαγγελματικού χαρα- κτήρα της διατήρησαν τον αριθμό των συμ- μετεχόντων σε επίπεδα που να επιτρέπουν την αποτελεσματική διεξαγωγή της και την ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότη- τας. Mε λίγα λόγια, η εν λόγω έκθεση δεν εί- ναι μαζικού χαρακτήρα, δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό και η προσέγγιση των εκθετών και αγοραστών πραγματοποιείται μέσα από το δίκτυο επαγγελματικών επαφών της Reed, το οποίο αδιαμφισβήτητα είναι η καλύ- τερη δεξαμενή άντλησης ποιοτικής συμμε- τοχής. O Δ.A. και ο OTOAA από την πλευρά τους απέστειλαν ενημερωτικές επιστολές σε όλο τον τουριστικό κλάδο μέσω των ενημε- ρωτικών δελτίων των κλαδικών φορέων και διοργάνωσαν ειδική ημερίδα ενημέρωσης για εκπροσώπους του τοπικού τουριστικού κλάδου σε συνεργασία με τον EOT. O άψογος συντονισμός με τη Reed συντέλεσε στην κά- λυψη της πληρότητας του εκθεσιακού χώ- 60 TOYPIΣTIKH AΓOPA EX OFFICIO THEMA EX OFFICIO KAKLAMANIS A.QXD_THEMA EX OFFICIO KAKLAMANIS.QXD 31/07/2019 12:10 Page 60
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=