Τουριστική Αγορά τ.205 Συνέντευξη Νικήτας Κακλαμάνης

ρου κατά 95% σχεδόν 2 μήνες πριν από τη διοργάνωση της έκθεσης. H παρουσία των ελληνικών φορέων και εταιρειών στην έκθε- ση είναι ιδιαίτερα μεγάλη και αντιπροσωπευ- τική του ελληνικού αστικού τουριστικού προϊόντος. Mεγάλη σημασία άλλωστε είχε δοθεί στην κατάρτιση ενός ποιοτικού κοινω- νικού προγράμματος για τους επισκέπτες, τους δημοσιογράφους και τους εκθέτες, με σκοπό να λειτουργήσει ως ένα μεγάλης κλί- μακας ταξίδι γνωριμίας (fam trip) με την Aθή- να και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει ως προορισμός. Eκτιμήθηκε ότι τα οφέλη από αυτή την έκθεση θα ήταν άμεσα και διάχυτα στο σύνολο του τοπικού τουρι- στικού τομέα. ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ O κ. Kακλαμάνης θεωρεί ότι ο συνεδρια- κός τουρισμός αποτελεί έναν εκ των δύο κεντρικών πυλώνων τουριστικής ανάπτυξης (ο άλλος είναι τα city breaks) που εμπεριέ- χονται στον σχεδιασμό του δήμου για τα επόμενα χρόνια όσον αφορά στην πόλη της Aθήνας. H Aθήνα άλλωστε, έχει σημειώσει αυξητικούς αριθμούς στην προσέλκυση συ- νεδρίων λόγω των Oλυμπιακών Aγώνων και της ευρύτερης τάσης για νέους προορι- σμούς που επικρατεί στη διεθνή τουριστική αγορά. Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση του μεγαλύτερου παγκοσμίως Oργανισμού Συ- νεδρίων ICCA (International Congress & Convention Association) η οποία δημοσιεύ- θηκε πρόσφατα, η Aθήνα συγκαταλέγεται μεταξύ των 100 δημοφιλέστερων προορι- σμών πόλεων για διοργάνωση συνεδρίων (20ή θέση) επί συνόλου 233 πόλεων (στις οποίες διοργανώθηκαν συνολικά 5.838 διε- θνή συνέδρια). Για την περαιτέρω ενίσχυση του συνεδριακού τομέα, ο Δ.A. σχεδιάζει τις παρακάτω ενέργειες: n τη δημιουργία Γραφείου Συνεδρίων Aθηνών (Athens Convention Bureau) στο πλαίσιο λειτουργίας του νέου φορέα και στα πρότυπα των αντίστοιχων γραφείων του εξωτερικού, με γνώμονα την πολύτιμη εμπειρία που αντλείται μέσα από το European Cities Marketing. n το σχεδιασμό δράσεων για την ενίσχυση και την προώθηση της εικόνας της Aθήνας ως συνεδριακού προορισμού μέσα από τη συμ- μετοχή σε εξειδικευμένες εκθέσεις, εξειδι- κευμένες διαφημίσεις και στοχευμένη πολιτι- κή επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων. n την έρευνα αγοράς σε διεθνές και εγ- χώριο επίπεδο. Kαταγραφή των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων που αφορούν σε συνέδρια που διοργανώνονται στην Aθήνα, στην Eλλάδα και στο εξωτερικό, ανάλυση ανταγωνιστών και συγκριτική προτυποποίη- ση, καθώς και καταγραφή των τάσεων που διαμορφώνονται στο συνεδριακό τομέα και στην παγκόσμια αγορά. n τη συμμετοχή σε εθνικούς και διεθνείς αναγνωρισμένους οργανισμούς που αφο- ρούν στους σκοπούς της εταιρείας και προ- ωθούν κοινές δράσεις και συνεργασίες. n την υποστήριξη των προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων και των επαγ- γελματιών του συνεδριακού κλάδου. n την συμμετοχή σε εθνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα, τη διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων και την ανάληψη κάθε ανάλογης δραστηριότητας προς όφε- λος του συνεδριακού κλάδου και της ευρύ- τερης τοπικής οικονομίας. n τη σύνδεση του συνεδριακού τουρι- σμού με άλλες μορφές τουρισμού (θαλάσ- σιος, αρχαιολογικός, οικολογικός τουρι- σμός) για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έναντι άλλων συνεδρια- κών προορισμών. Oσον αφορά στο Mητροπολιτικό Συνε- δριακό Kέντρο του Tae Kwon Do, ο κ. Kα- κλαμάνης πιστεύει ότι είναι έργο πνοής για το συνεδριακό τομέα της πόλης, αλλά για την ευρύτερη τοπική οικονομία. H διοργά- νωση της εκθέσεως City Break 07 σε αυτόν το χώρο αποφασίστηκε όχι μόνο γιατί ήταν ιδιαίτερα λειτουργικός για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκθεσης, αλλά και γιατί δίνε- ται η δυνατότητα να διαπιστώσουν οι επι- σκέπτες-tour operators ότι η Aθήνα έχει ένα πλήρως αναμορφωμένο θαλάσσιο μέτωπο, το οποίο θα αναβαθμιστεί ακόμη περισσότε- ρο και είναι σε κοντινή απόσταση από το αστικό κέντρο. Aυτό σε συνδυασμό με το ότι οι εκθέτες και επισκέπτες επρόκειτο να ενημερωθούν για το μελλοντικό συνεδρια- κό κέντρο της πόλης, θα δώσει μία ιδιαίτε- ρη δυναμική στο χώρο και θα προβληθεί πριν ακόμη ξεκινήσουν οι διαδικασίες μετα- σκευής του. O Δήμος Aθηναίων θα συμβά- λει στο βαθμό που μπορεί και είναι θεσμικά επιτρεπτό για την ταχύτερη διεκπεραίωση του έργου και την προβολή του στη διεθνή συνεδριακή αγορά. OTOAA ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ O κ. Kακλαμάνης δηλώνει ότι ο νέος φορέας που θα προκύψει από την αναβάθμιση του OTOAA θα καλύψει επαρκώς τη λειτουργία των αντίστοιχων τουριστικών οργανισμών πόλεων και γραφείων συνεδρίων της Eυρώπης. Σκοπός του δήμου είναι η λειτουργία συνεδριακού τμήματος στο πλαίσιο της λειτουργίας του νέ- ου φορέα, το οποίο, όμως, θα είναι επικοινω- νιακά διακριτό και θα παρέχει όλες τις υπηρε- σίες ενός γραφείου συνεδρίων. H υφιστάμενη δομή που συστάθηκε με πρωτοβουλία των ιδιωτικών φορέων και επί του παρόντος έχει αναστείλει τη λειτουργία της, συνέβαλε σημα- ντικά στο να γίνει κατανοητή η αναγκαιότητα ύπαρξης ενός τέτοιου φορέα, αλλά και να δια- πιστωθεί ότι αυτές οι πρωτοβουλίες πρέπει να ξεκινούν από την τοπική αυτοδιοίκηση και τους θεσμικούς φορείς της πολιτείας, όπως συμβαί- νει σε ολόκληρη την Eυρώπη. Aλλωστε, το γραφείο συνεδρίων μίας πόλης επιλέγεται ως πρώτο σημείο επαφής, ακριβώς γιατί θεωρεί- ται ότι παρέχει αξιόπιστη και αντικειμενική πλη- ροφορία λόγω του αμιγώς ή εν μέρει δημόσι- ου χαρακτήρα του. Tο επιτυχημένο μοντέλο των γραφείων συνεδρίων που λειτουργούν στις HΠA και σε μεγάλο ποσοστό εμπλέκουν ιδιωτικούς φορείς στο μετοχικό κεφάλαιό τους, δεν φαίνεται να βρίσκει στερεό έδαφος στην Eυρώπη, λόγω πολλών δομικών, αλλά και κοι- νωνικοπολιτικών λόγων και ως εκ τούτου ο Δ.A. αποφάσισε να κινηθεί εκ του ασφαλούς στο σχεδιασμό του νέου φορέα και σύμφωνα με τις πρακτικές των περισσότερων ευρωπαϊ- κών γραφείων συνεδρίων. Για τη δομή και λει- τουργία του, μελετώνται τα πιο επιτυχημένα γραφεία συνεδρίων, όπως αυτά της Bιέννης και της Bαρκελώνης, αλλά και άλλες μικρότε- ρης κλίμακας, αλλά επιτυχημένες δομές, όπως αυτή της Γενεύης. Eκτιμάται ότι με σταθερά βήματα θα γίνει εφικτό σταδιακά να παρασχε- θεί το φάσμα και το επίπεδο υπηρεσιών των άλλων πόλεων και να ενισχυθεί σημαντικά ο συνεδριακός τομέας της πόλης. O δήμος έχει το όραμα καθώς και τη βούλη- ση και τα απαραίτητα εργαλεία, για να αναδει- χθεί η Aθήνα σε κορυφαίο τουριστικό προορι- σμό και να ενισχυθεί η τοπική οικονομία μέσα από βιώσιμες εφαρμογές και με σεβασμό στην πολιτισμική ταυτότητα της πόλης και την καθη- μερινότητα του πολίτη. TA 61 TOYPIΣTIKH AΓOPA ΕX OFFICIO THEMA EX OFFICIO KAKLAMANIS A.QXD_THEMA EX OFFICIO KAKLAMANIS.QXD 31/07/2019 12:10 Page 61

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=