Τουριστική Αγορά τ.217 ΣΕΤΕ: Απαραίτητη η ανάληψη δράσης από τον πρωθυπουργό
52 TOYPIΣTIKH AΓOPA Σ τον απόηχο της ιδι- αίτερα σημαντικής συνέντευξης Tύπου που έδωσε ο ΣETE το Σεπτέμβριο, ο πρόεδρός του, Nίκος Aγγελόπουλος, μίλησε στο πε- ριοδικό για τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν το ελληνικό τουριστικό προϊόν σήμερα και στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με τον κ. Aγγελόπουλο, το ζητού- μενο είναι η άμεση συντονισμένη και προγραμματισμένη δράση. OΙ ΕΝΔΟΓΕΝΕΙΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Eίναι δεδομένο ότι ο ελληνι- κός τουρισμός μπορεί να βελ- τιώσει ακόμη περισσότερο τη θέση του απέναντι στον αντα- γωνισμό, εάν καταφέρει να λύ- σει μια σειρά ενδογενών προ- βλημάτων, τα οποία εμπόδιζαν και δυστυχώς εξακολουθούν να εμποδίζουν την περαιτέρω ανά- πτυξή του. Eνα από τα σοβαρότερα προ- βλήματα του ελληνικού τουρι- σμού έχει σχέση με τη σημαντι- κή υστέρηση των υποδομών μας σε σύγκριση με αυτές των ανταγωνιστριών χωρών: ? Tα σπουδαιότερα αεροδρό- μια είναι είτε κορεσμένα είτε ξε- περασμένα. ? Tα λιμάνια, κύρια και δευτε- ρεύοντα, καθώς και οι μαρίνες είναι είτε μειωμένης χωρητικό- τητας είτε με σοβαρές ελλείψεις υποδομών. ? Aκόμα, οι αναγκαίοι οδικοί άξονες για τη σύνδεση των αε- ροδρομίων και των μεγάλων αστικών κέντρων με τους τουρι- στικούς προορισμούς είναι μόνο κατ' όνομα "αυτοκινητόδρομοι". Eνα άλλο σημαντικό θέμα που προβληματίζει και χρήζει άμεσης αντιμετώπισης είναι η επιμένου- σα εποχικότητα της ζήτησης. Συ- γκεκριμένα, στο τρίμηνο Iούλιος - Aύγουστος - Σεπτέμβριος πραγματοποιείται πάνω από το 50% των διεθνών αφίξεων στη χώρα μας. Tο πρόβλημα αυτό είναι τόσο παλιό όσο και ο ελληνικός του- ρισμός, με σημαντικές επιπτώ- σεις στις επενδύσεις και στην απασχόληση. Eκείνο που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι η δωδεκάμηνη τουριστική σαιζόν σε ολόκληρη την Eλλάδα είναι ανέφικτη για τα επόμενα 20 χρό- νια. O ρεαλιστικός στόχος σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας πρέπει να είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου από 5- 6 μήνες, που είναι σήμερα κατά μέσο όρο στους 8-9 μήνες. MΕ ΑΔΡΑΝΕΙΑ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΧΑΜΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ. Πρέπει να γίνει σαφές ότι εάν συνεχίσουμε να παραμέ- ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ O Nίκος Aγγελόπουλος σπούδασε στο Oικονο- μικό Πανεπιστήμιο Aθηνών και ολοκλήρωσε τις σπου- δές του λαμβάνοντας διδα- κτορικό από το Πανεπιστή- μιο της Λωζάνης. Διετέλεσε εμπορικός διευθυντής της Kelvinator Hellas SA, διευθύ- νων σύμβουλος της EΞE AE, σύμβουλος σε διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις, μετείχε ως μέλος στο διοι- κητικό συμβούλιο της E.T.B.A. και στο διοικητικό συμβούλιο της O.A., ενώ υπήρξε και μέλος της Eθνι- κής Eπιτροπής των Oλυμπια- κών Aγώνων 2004. Aπό το 1997 είναι πρόε- δρος και διευθύνων σύμ- βουλος της EΠTEA AE και της εταιρείας Tουριστικές Eπιχειρήσεις Nότου AE, ενώ από το 1989 είναι διευθύ- νων σύμβουλος της AΛNTEMAP AΞTE. Συμμετείχε ως αντιπρόε- δρος, από το 1992 έως τον Aπρίλιο του 2008, στο διοι- κητικό συμβούλιο του Συν- δέσμου Eλληνικών Tουριστι- κών Eπιχειρήσεων (ΣETE), ενώ κατά τη διάρκεια της 16ης Tακτικής Γενικής Συνέ- λευσης του ΣETE (Mάιος 2008) εξελέγη στην προε- δρεία του διοικητικού συμ- βουλίου του ΣETE. NIΚΟΣ AΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣETE Ελληνικός Τουρισμός AΠAITOYNTAI AMEΣEΣ KAI ΣYNTONIΣMENEΣ ΔPAΣEIΣ O νεοεκλεγείς πρόεδρος του ΣETE, κ. N. Aγγελόπουλος, στη συ- νέντευξη που παραχώρησε στην "Tουριστική Aγορά", επισήμανε την άμεση ανάγκη συντονισμού της δράσης από τον πρωθυπουρ- γό των συναρμόδιων υπουργείων, στο πλαίσιο σχεδιασμού της τουριστικής ανάπτυξης. Θέμα εξωφύλλου Συνέντευξη στη Mαργαρίτα Mανούσου
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=