Τουριστική Αγορά τ.217 ΣΕΤΕ: Απαραίτητη η ανάληψη δράσης από τον πρωθυπουργό

56 TOYPIΣTIKH AΓOPA ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ τομέας του τουρισμού για να ξε- φύγει από τις χαμηλές επιδόσεις, σε σχέση με τις πραγματικές του δυνατότητες, και να αποδώσει, τελικά, τη σημαντική βοήθεια που μπορεί στο AEΠ, στο ισοζύ- γιο πληρωμών, στην απασχόλη- ση και στην ισόρροπη περιφερει- ακή ανάπτυξη. AMEΣEΣ ΔPAΣEIΣ n Tο Yπουργείο Tουριστικής Aνάπτυξης να πάρει πολύ περισ- σότερες αρμοδιότητες και πό- ρους από αυτούς που διαθέτει σήμερα. Eνα πλήθος αρμοδιοτή- των μικρής κλίμακας που εξαρ- τώνται από διάφορα συναρμόδια υπουργεία μπορεί ευκολότατα να περάσει στη σφαίρα ευθύνης του Yπουργείου Tουριστικής Aνά- πτυξης και ταυτόχρονα να δώσει την αναγκαία ευελιξία και ταχύ- τητα στη λήψη αποφάσεων. n Tα διάφορα συναρμόδια υπουργεία σε τουριστικά θέματα μείζονος σημασίας πρέπει απα- ραίτητα να τεθούν κάτω από το συντονισμό και την κεντρική ευ- θύνη του πρωθυπουργού ως του μόνου που μπορεί να επι- βάλλει την πολιτική βούληση που επανειλημμένως έχει ο ίδιος διατυπώσει, δηλαδή της ανάδειξης του τουρισμού ως πυλώνα της οικονομικής ανά- πτυξης της χώρας. Δεν είναι δυ- νατόν κάθε συναρμόδιο υπουρ- γείο να έχει προτεραιότητες άλ- λες από αυτές που κατ' επανά- ληψη έχει διακηρύξει ο πρωθυ- πουργός. Δεν είναι επίσης δυνα- τό ένα συναρμόδιο υπουργείο να αντιμετωπίζει μείζονος σημα- σίας θέματα του τουρισμού χω- ρίς τη σύμφωνη γνώμη του Yπουργείου Tουριστικής Aνάπτυ- ξης και χωρίς να λαμβάνει υπό- ψη του τις θέσεις του ιδιωτικού τομέα, αρνητική πρακτική που ακολουθείται κατά σύστημα και κατ' εξακολούθηση από τη με- ταπολίτευση και μέχρι σήμερα. ΣHMANTIKA EPΩTHMATA Aν η σπουδαιότητα του τουρι- σμού είναι αυτή που περιγράφε- ται και διατυμπανίζεται από όλους και που κανένας αντικει- μενικός κριτής δεν μπορεί να αμφισβητήσει, με ποια λογική ένας υπουργός, χωρίς προηγού- μενη διαβούλευση, μπορεί να επιβαρύνει την ανταγωνιστικότη- τά του σε μια πολύ δύσκολη πε- ρίοδο γι' αυτόν τον σπουδαίο τομέα, προσθέτοντας φόρους και μάλιστα όχι επί των κερδών; Aκόμη, πώς μπορεί ο ίδιος υπουργός να διαιωνίζει καθε- στώς επιδοτήσεων νέων κλινών σε κορεσμένες περιοχές της χώ- ρας, προκαλώντας υπερπρο- σφορά, αθέμιτο ανταγωνισμό και τελικά συμπίεση των τιμών; Mε την ίδια λογική, πώς είναι δυνατόν ένας υπουργός να αρ- νείται τη λειτουργική τακτοποίη- ση όλου του ξενοδοχειακού δυ- ναμικού της χώρας, κινδυνεύο- ντας κάθε στιγμή να μας κάνει αναξιόπιστους απέναντι στη διε- θνή τουριστική αγορά; Aκόμη, πώς μπορεί να διαμορ- φώνεται πρόταση Eιδικού Xωρο- ταξικού για τον τουρισμό, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι σοβα- ρές ενστάσεις τόσο της πολιτι- κής ηγεσίας του τουρισμού όσο και των εκπροσώπων του ιδιωτι- κού τομέα; H κυβέρνηση τάσσεται -φρα- στικά- κατά των μονοπωλίων και υπέρ του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού, παρόλα αυτά, διατηρεί και παρατείνει το μονο- πώλιο στην επίγεια εξυπηρέτη- ση στο μεγαλύτερο μέρος των αεροδρομίων, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του κόστους των τουριστικών πακέτων. Aντίστοιχα, στο χώρο της ακτοπλοΐας, που αποτελεί θεμε- λιώδες στοιχείο του εισερχόμε- νου αλλά και του εγχώριου του- ρισμού, η χώρα μας αδυνατεί να εφαρμόσει την ευρωπαϊκή νομο- θεσία, δίνοντας συνεχείς παρα- τάσεις σε ένα καθεστώς, το οποίο κάθε άλλο μπορεί να χα- ρακτηριστεί υγιής ανταγωνι- σμός. Tο αποτέλεσμα είναι ότι, εκτός από τις επιχειρήσεις οι οποίες προσπαθούν να επιβιώ- σουν μέσα σε αυτό το αρνητικό περιβάλλον, πλήττεται το σύνο- λο του τουρισμού όσο και το μέ- ρος της κοινωνίας μας που εξυ- πηρετείται από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Tέλος, πώς μπο- ρεί ένας υπουργός να αντιμετω- πίζει τη σχέση του τουρισμού με τον πολιτισμό μας, αδιαφορώ- ντας για την ελάχιστα ελκυστική εικόνα με την οποία παρουσιά- ζουμε τα πολιτισμικά μας στοι- χεία, και ανέχεται τη λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων σαν αδιάφορη δημόσια υπηρεσία; Θα ήταν χρήσιμο οι αρμόδιοι - συναρμόδιοι υπουργοί να καθί- σουν σε ένα τραπέζι μαζί με τους εκπροσώπους του ιδιωτι- κού τομέα για να βρουν τις ορ- θότερες, ταχύτερες και πλέον χρήσιμες λύσεις σε όφελος του ελληνικού τουρισμού και μέσα από αυτόν σε όφελος της εθνι- κής οικονομίας. H Eλλάδα, από το 16,6% ποσοστό προτίμησης που κατείχε τον περυσινό Iούλιο στη γερμανική αγορά, εφέτος κατέβηκε στο 9,1%. “ “

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=