Τουριστική Αγορά τ.230 WTM το μεγάλο γεγονός του Λονδίνου

46 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ δια είναι για το 2009 9,0% από 8,1% το 2008. Δηλαδή, για καθεμία διεθνή άφιξη αναλογούν 9 τουρίστες που ταξιδεύουν εντός της χώρας τους. n Διείσδυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους: Το μερίδιο αγοράς των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους αυξήθηκε το 2009 σε 23,9% από 22,0% το 2008. n Οι πωλήσεις των ξενοδοχείων παρου- σίασαν αρνητικό πρόσημο φθάνοντας το - 15,8% το 2009, ενώ το 2008 είχαν θετικό πρόσημο (0,6%). Η ανεργία θεωρείται δείκτης ανάλογος με τη μείωση της καταναλωτικής κίνησης, που εμφανίζεται στο αποκορύφωμά της από 6 ως 12 μήνες μετά την ύφεση. Συνε- πάγεται ότι ο ι δείκτες της ανεργίας προ- βλέπονται να είναι αυξητικοί όλο το 2009 και η ανάκαμψη δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το τέλος του 2010 το νωρίτερο. Η μειωμένη καταναλωτική κίνηση έχει μικρότερη απεικόνιση στην ταξιδιωτική και τουριστική κίνηση, αλλά η επίδρασή της συνεχίζει να χτυπά την τουριστική βιομη- χανία για μεγαλύτερο διάστημα, καθώς τα έξοδα για ταξίδια και τουρισμό είναι σχετι- κά υψηλά.Οι καταναλωτές τείνουν να είναι πιο προσεκτικοί και ανεξάρτητα από τα υποστηρικτικά μέτρα των κυβερνήσεων, η νέα κατάσταση της μακροχρόνιας ανερ- γίας δεν φαίνεται να συμβάλει στην ενί- σχυση της ταξιδιωτικής και τουριστικής δραστηριότητας. Οι καταναλωτές, όσον αφορά στις οικο- νομίες τους, δεν φαίνεται να έχουν διάθε- ση να τις ξοδέψουν κατά προτεραιότητα σε ταξίδια και τουρισμό. Ωστόσο, η νέα τά- ση για πολύ σύντομα ταξίδια και για κρα- τήσεις «της τελευταίας στιγμής» (last- minute booking), φαίνεται ότι θα ωφελή- σει όσους δραστηριοποιούνται με αυτά τα προϊόντα. Ως ένα προϊόν που εναπόκειται κυρίως στη διάθεση του καταναλωτή, τα ταξίδια και ο τουρισμός είναι συνήθως τα πρώτα που αποκλείονται από τους οικογε- νειακούς και επιχειρηματικούς προϋπολο- γισμούς, ώστε να εξοικονομηθούν τα με- τρητά. Η παγκόσμια ξενοδοχειακή κίνηση ανα- μένεται να πέσει πολύ περισσότερο απ’ ό,τι το πραγματικό ΑΕΠ το 2009, σε ποσο- στό 15,8%, συγκρινόμενο με 1,1%. Η επίδραση της ύφεσης έχει μία αρνητι- κή πορεία στην ξενοδοχειακή δραστηριό- τητα, ειδικότερα όσον αφορά στον τομέα του επαγγελματικού ταξιδιού. Με το χτύπημα της υπερκατανάλωσης των τελευταίων χρόνων, οι τουρίστες φαί- νεται να ευαισθητοποιούνται περισσότερο στις τιμές, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μία μόνιμη στροφή προς υπηρεσίες και προϊόντα μέσης και οικονομικής τιμής ή σε εναλλακτικές μορφές διαμονής, με βασικό μέσο για την επιλογή φτηνών προτάσεων O πρόεδρος του UNWTO, Taleb Rifai αριστερά, με τους άλλους εμπειρογνώμονες στο πάνελ του Global Economic Forum

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=