Τουριστική Αγορά τ.230 WTM το μεγάλο γεγονός του Λονδίνου

39 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ στελέχη, υπουργοί και διεθνείς ανταποκριτές προσέρχονται κάθε Νοέμβριο στον εκθεσια- κό χώρο του ExCeL στο Λονδίνο, για να δι- κτυωθούν, να κάνουν επαφές, να συνδιαλ- λαγούν και να ανακαλύψουν τις τελευταίες τάσεις και τις απόψεις που κυριαρχούν. Φέτος, το 2009, η WTM γιόρταζε την 30ή επέτειο της διοργάνωσης, στην οποία κάθε χρόνο γίνονται πολλές συναντήσεις και κλεί- νονται σημαντικές συμφωνίες. Η WTM ανήκει στη Reed Exhibitions (RE), η οποία θεωρείται ως η μεγαλύτερη εταιρεία που οργανώνει εκθέσεις. Ανάμεσα στις διορ- γανώσεις της συμπεριλαμβάνονται η Arabian Travel Market (Αραβική Εκθεση Τουρισμού), καθώς και η International Luxury Travel Market (Διεθνής Εκθεση Τουρισμού Πολυτελείας). Η Reed Exhibitions διοργανώνει περισσό- τερες από 500 εκδηλώσεις σε 38 χώρες από την Αμερική, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία. Με τις διοργανώσεις της καλύ- πτονται 47 τομείς, ενώ συμπεριλαμβάνονται οι aerospace & aviation, υγεία, manufacturing and sport & recreation. Εναρκτήρια ομιλία της Fiona Jeffery στη WTM 2009 Στην εναρκτήρια ομιλία της, η πρόεδρος της WTM, Fiona Jeffery, αφού χαιρέτησε τους επισήμους, ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο δήμαρχος του Λονδίνου, Boris Johnson, αναφερόμενη στην 30ή επέτειο της World Travel Market, είπε χαρακτηριστικά ότι «όταν ξεκίνησε αυτή η έκθεση, ο κόσμος ήταν πολύ διαφορετικός. Ολοι ένιωθαν ιδιαίτερα ευνοημένοι που η απασχόλησή τους αφορούσε σε μία βιομη- χανία που, χωρίς σύννεφα στον ορίζοντα, μπορούσε να αναπτυχθεί παντού. Ωστόσο, χωρίς αμφιβολία, από την αρχή υπήρχαν πολλά εμπόδια να ξεπεραστούν, αλλά εκείνες τις μέρες, όλα είχαν μία αίσθη- ση περιπέτειας και ανανέωσης. Είναι αλήθεια ότι οι αλλαγές γίνονταν με ταχύτητα και, παράλληλα με την αγορά, άλ- λαζαν και οι πελάτες. Απαιτούσαν καινούργιες εμπειρίες, ήθελαν οικονομικές πτήσεις και τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα μεγάλο αριθμό προϊόντων και εναλλακτικών τιμών. Ηθελαν προτάσεις για το Σαββατοκύριακο, διακοπές σε μακρινούς προορισμούς, διακοπές πολυ- τελείας, επιλογές για εξειδικευμένα ενδιαφέ- ροντα, περιπέτειες, extreme sports, απομο- νωμένα νησιά. Ακόμα και εκείνοι που είχαν περάσει τα 50, ήταν σε καλή φυσική κατάσταση και επέλε- γαν προορισμούς όπως η Ανταρκτική και τα- ξίδια με προορισμό το γύρο του κόσμου. Υπήρχε μία αναμφισβήτητη δίψα για καθετί καινούργιο και διαφορετικό. Καθώς το δικαίωμα για ταξίδια και διακοπές, από δυνατότητα για λίγους έγινε πρωταρχικό δικαίωμα για εκατομμύρια άτομα σε όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη, θρη- σκεία ή πολιτισμό, η έκθεση World Travel Mar- ket έπαιξε έναν σημαντικό ρόλο. Η έκθεση έγινε το περιβάλλον για την ανάπτυξη συνερ- γασιών και συνεργειών ανάμεσα σε προορι- σμούς και ταξιδιωτικούς επιχειρηματίες, για τη δημιουργία υπηρεσιών και προτάσεων σε μία παγκόσμια αγορά. Θέλαμε να δημιουργήσου- με μία δυναμική ατμόσφαιρα γεμάτη ενέργεια που υιοθετούσε ευέλικτες συνεργασίες, κατα- νόηση και πάνω απ’όλα εμπιστοσύνη. Αγκαλιάσαμε τις τεράστιες δυνατότητες που έδινε η τεχνολογία, κάνοντας τη μεγα- λύτερη επανάσταση από τις μέρες που ο Thomas Cook διοργάνωσε τα πρώτα πακέτα διακοπών, μία εξέλιξη η οποία επανατοποθέ- τησε τη βιομηχανία, δίνοντας νέα ώθηση στις στρατηγικές επιλογών προορισμών, βά- ζοντας καινούργιους παίκτες στην αγορά και ενισχύοντας τον ανταγωνισμό. Ως βιομηχανία αντιμετωπίσαμε πανδημίες, φυσικές καταστροφές, μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων και, βέβαια, την 11η Σεπτεμβρίου. Μια νέα εποχή ξεκινούσε, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών/πελατών είχε κλονιστεί, οι άνθρωποι είχαν φόβο για τη ζωή τους, κα- θώς και για το προσωπικό τους και τους πε- λάτες τους, και πολλοί είχαν αναρωτηθεί αν η έκθεση μπορούσε να συνεχίσει να υπάρχει. Ηταν ταυτόχρονα μία εποχή εκπληκτικής δύναμης, μία αξιοσημείωτη περιγραφή συνέ-

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=