Τουριστική Αγορά τ.230 WTM το μεγάλο γεγονός του Λονδίνου
42 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΘΕΜΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Τους άξονες του επιχειρησιακού σχεδίου για τον τουρισμό παρουσίασε η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κα Αντζελα Γκερέ- κου, στις 9 Νοεμβρίου, στο Λονδίνο, σε συνέ- ντευξη Τύπου που παραχώρησε σε Ελληνες και ξένους δημοσιογράφους με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης World Travel Market. Οπως ανέφερε η υφυπουργός, η πολιτική που θα εφαρμοστεί, βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: n Νομοθετικό «οπλοστάσιο» και περιστολή της γραφειοκρατίας n «Πράσινη» τουριστική ανάπτυξη n Αναπροσανατολισμός του «εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το marketing» n Εμπλουτισμός, διεύρυνση και αναβάθμι- ση του προσφερόμενου τουριστικού προϊό- ντος Η θεσμική θωράκιση δραστηριοτήτων που εκκρεμούν και η διευκόλυνση των επενδύσε- ων αποτελούν βασική μέριμνα, ενώ η προώ- θηση των αρχών της πράσινης οικονομίας στις τουριστικές επιχειρήσεις αποτελεί στρα- τηγική επιλογή, όπως τόνισε η υφυπουργός. Συγκεκριμένα, η υφυπουργός είπε: «Οπως γνωρίζετε, όταν υπάρχει μία κρίση, τότε αυτομάτως συμβαίνουν δύο πράγματα: ένας ‘κόσμος’ παύει να υπάρχει πια και προα- ναγγέλλεται ένας ‘κόσμος’ ο οποίος έρχεται. Σε μία τέτοια ιστορική στιγμή ζούμε μάλλον κι εμείς τη στιγμή αυτή. Ο,τι αφήνουμε πίσω μας, είναι κυρίως ένα μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης που βασιζόταν κυρίως στη ‘σύ- γκρουση’ και όχι στη ‘συνεννόηση’. Και αυτή η σύγκρουση ήταν πολλαπλή: σύγκρουση αξιών, σύγκρουση αναγκών, σύγκρουση στό- χων. Τις τελευταίες δεκαετίες, ο τουρισμός υπήρξε προνομιακό πεδίο έκφρασης αυτής της σύγκρουσης των αξιών τόσο στις ανα- πτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώ- ρες. Η αδυναμία τόσο της κεντρικής πολιτι- κής εξουσίας όσο και των τοπικών αρχών να σχεδιάσουν αποτελεσματικές πολιτικές για τον τουρισμό, είχαν ως αποτέλεσμα η τουρι- στική ανάπτυξη να υλοποιηθεί απρογραμμά- τιστα από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Η αξιο- ποίηση των πόρων με μοναδικό στόχο το κέρδος προκάλεσε σοβαρά κοινωνικά και πε- ριβαλλοντικά προβλήματα. Τα παραδείγματα πολλά: n Ο αγροτικός χώρος στα ελληνικά νησιά αστικοποιήθηκε n Η υπεράντληση και ο κορεσμός των πα- ράκτιων περιοχών, είχαν ως αποτέλεσμα την υφαλμύρινση των υδάτινων πόρων Κι αυτά είναι μόνο δύο παραδείγματα από τα πολλά που υπήρξαν στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου. Ωστόσο, είναι αρκετά για να καταλάβουμε γιατί πολλές τουριστικές περιοχές της Μεσο- γείου βιώνουν σήμερα μία σοβαρή υποβάθμι- ση του τουριστικού προϊόντος που προσφέ- ρουν. Ολοι σήμερα αποδεχόμαστε πως το μο- ντέλο ‘ήλιος–θάλασσα’ έχει εξαντλήσει τα όριά του. Τα προβλήματα είναι γνωστά: ισχυρή εποχικότητα, ανεργία όπου δεν υπάρχει συμπληρωματική απασχόληση, εγκλωβισμός σε συγκεκριμένες αγορές, μη- δενικές δυνατότητες ανάπτυξης. Εκτός αυ- τών, βέβαια, οδηγεί επιπλέον σε οικιστικές Αυτό που χρειαζόμαστε, είναι μία μακρόπνοη στρατηγική. “ “ Επιχειρησιακά μιλώντας, επεξεργαζόμα- στε με γρήγορους ρυθμούς μία πολιτική σε τέσσερις πυλώνες: n Νομοθετικό οπλοστάσιο και περι- στολή της γραφειοκρατίας n ‘Πράσινη’ τουριστική ανάπτυξη n Αναπροσανατολισμός του ‘εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το market- ing’. n Εμπλουτισμός, διεύρυνση και ανα- βάθμιση του προσφερόμενου τουριστι- κού προϊόντος ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Άντζελα Γκερέκου.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=