Τουριστική Αγορά τ.230 WTM το μεγάλο γεγονός του Λονδίνου

πιέσεις και σε κάλυψη μεγάλου μέρους των ακτογραμμών. Οι πιέσεις αυτές, αν δεν ανα- χαιτιστούν, είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε περαιτέρω υποβάθμιση του φυσικού και αρχιτεκτονικού περιβάλλοντος. Ο κίνδυνος αλλοίωσης της τοπικής πολιτισμικής ταυτό- τητας είναι ορατός – κι αν επιτρέψουμε σε κάτι τέτοιο να συμβεί, είναι βέβαιο ότι αργά ή γρήγορα αυτοί οι επιβαρημένοι προορι- σμοί θα εγκαταλειφθούν από τους επισκέ- πτες. Αυτό το μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης στηρίζεται κυρίως στη χαμηλή ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών, στην περιορισμένη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και στην ανεπαρκή κατάρτιση του ανθρώπι- νου δυναμικού. Και ο ανταγωνισμός που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο μοντέλο στις μεσογειακές χώρες είναι ιδιαίτερα σκληρός. Στο άμεσο μέλλον, η βιωσιμότητα των του- ριστικών επιχειρήσεων θα είναι περισσότερο από ποτέ πολύπλοκη και δύσκολη. Ασφαλώς, η Ελλάδα ανήκει στη ‘ζώνη του ήλιου’ και ο μαζικός καλής ποιότητας παραθεριστικός τουρισμός θα παραμείνει νευραλγικής σημασίας για την οικονομία μας - αλλά οι κλιματολογικές αλλαγές, μαζί με τις διεθνείς τουριστικές τάσεις, μας δείχνουν πως το τοπίο επισκεψιμότητας αλλάζει ρα- γδαία. Και εμείς τουλάχιστον σχεδιάζουμε και είμαστε αποφασισμένοι να προσαρμο- στούμε! Αυτό που χρειαζόμαστε, είναι μία μακρό- πνοη στρατηγική. Μία στρατηγική που θα μετατρέψει τους ‘φόβους’ σε ελπίδα, τους οικονομικούς ‘περιορισμούς’ σε ευκαιρίες, τα ‘βάρη’ σε επιχειρηματικές δυνατότητες. Και η στρατηγική αυτή δεν μπορεί παρά να στοχεύει στη μετάβαση από το μαζικό στον ποιοτικό τουρισμό. Αλλά ας δούμε και τι ση- μαίνει αυτό στην πράξη: Η χώρα μας έχει πλέον ένα ενιαίο Υπουρ- γείο Πολιτισμού και Τουρισμού και πορεύε- ται γοργά και ορθολογικά σε συντεταγμένες κατευθύνσεις. Η σύζευξη των δύο βασικών στοιχείων, (πολιτισμός και τουρισμός) με τα οποία κατεξοχήν η ‘ταυτότητα’ της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη, είναι αποκαλυπτική για τις προθέσεις μας. Και δεν υπάρχει πιο ζωντανό παράδειγμα για τις δυνατότητες της σύνδεσης ανάμεσα στον πολιτισμό και στον τουρισμό από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, ένα πραγματικό κόσμημα, το οποίο στους λίγους μήνες λειτουργίας του έχει προσελκύσει περισσότερους από ένα εκατομμύριο επισκέπτες. Ας τα δούμε, όμως, αναλυτικά: Ηδη εξετάζουμε τη θεσμική θωράκιση δραστηριοτήτων που εκκρεμούν και πιστεύ- ουμε πως σύντομα, θα καλύψουμε όλα τα σημαντικά νομοθετικά κενά. Αναμφίβολα, η περιστολή της γραφειοκρατίας αποτελεί βα- σική μέριμνά μας. Γνωρίζουμε τις δυσχέρειες για τους ξένους επενδυτές και τις δυσλει- τουργίες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και σκοπεύουμε να τα αντιμετωπίσουμε δρα- στικά. Από εκεί και πέρα, οφείλουμε να δώ- σουμε πνοή σε ένα νέο βιώσιμο αναπτυξιακό πρότυπο. Αποτελεί στρατηγική επιλογή μας η προώθηση των αρχών της Πράσινης Οικονο- μίας στις τουριστικές επιχειρήσεις. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η προστασία και η διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος, της βιοποικιλό- τητας και των σημαντικών οικοτόπων, θα αποβούν κρίσιμα στοιχεία στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού. Στόχος μας, λοι- πόν, είναι να στηρίξουμε κάθε επενδυτικό σχέδιο που θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων, στη χρήση ανανεώσι- μων πηγών ενέργειας και στη μείωση των απορριμμάτων. Θα ενισχύσουμε αυτή τη δράση με την εφαρμογή συστημάτων πιστο- ποίησης για την ολοκληρωμένη περιβαλλο- ντική διαχείριση. Με τις νέες μορφές θεματικού τουρισμού που θα επιχειρήσουμε άμεσα να ενισχύσου- με, αφενός θα αξιοποιήσουμε καλύτερα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα μας, αφετέρου θα επαναπροσδιορίσουμε την εικόνα της Ελλά- δας πέρα και έξω από τα παραδοσιακά στε- ρεότυπα που την έκαναν γνωστή μεταπολε- μικά. Γι’ αυτό το λόγο, το επιχειρησιακό μας πρόγραμμα marketing θα αναδιαμορφωθεί με βάση μία περισσότερο ‘πελατοκεντρική’ προσέγγιση. Προσφέροντας ποικιλία διαφοροποιημέ- νων τουριστικών μορφών, πιστεύουμε πως θα έχουμε κάνει ένα καλό βήμα στην προ- σπάθεια να ‘σπάσουμε’ την εποχικότητα. Ονοματίζω μερικά από αυτά: καταδυτικός τουρισμός, τουρισμός υπαίθρου, city- breaks, συνεδριακός τουρισμός. Αναβαθμί- ζοντας παράλληλα την ποιότητα των παρε- χόμενων υπηρεσιών μας, μέσω στοχευμένων κρατικών κινήτρων και βελτίωσης της τουρι- στικής κατάρτισης των εργαζομένων μας, θα αυξήσουμε έμπρακτα την ανταγωνιστικότητα του προϊόντος μας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=